ABC reklamy w Google – Jak wykorzystać Google do rozwoju firmy?

224 0
ABC reklamy w Google - Paweł Rabinek - RedSeo

Google to jedno z podstawowych źródeł ruchu na większości stron internetowych. Czy jednak wiesz jakie są możliwości pozyskiwania klientów na stronę internetową Twojej firmy dzięki Google? W tym artykule przybliżę trzy podstawowe sposoby, które możesz wykorzystać w swojej firmie.

Google Moja Firma

Usługa “Google Moja Firma” to podstawowa forma promocji firmy w Google. Możesz się z nią także spotkać pod określeniami: “wizytówka Google”, “mapka firmy w Google” czy też “pinezka firmy na mapach Google”. 

Profil firmy dodanej w Google Moja Firma pojawia się głównie w wynikach wyszukiwania Google oraz na Mapach Google.

ABC reklamy w Google - Paweł Rabinek - RedSeo

Wizytówka firmy w Google

Google Moja Firma to specjalne konto, na którym podajesz szczegółowe informacje o swojej firmie, takie jak:

  • nazwa firmy,
  • adres oraz obszar działania,
  • numer telefonu,
  • link do strony internetowej,
  • zdjęcia,
  • godziny otwarcia,
  • dodatkowe informacje o firmie, jej produktach i usługach itd.

Do wizytówki Google Moja Firma klienci mogą także dodawać opinie na temat Twojej firmy, które warto zbierać. 

ABC reklamy w Google - Paweł Rabinek - RedSeo

Wizytówka firmy na Mapach Google

Usługa Google Moja Firma jest całkowicie darmowa i wizytówkę firmy można stworzyć w prosty sposób samodzielnie wchodzą na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/  

W mojej opinii wizytówka firmy w Google Moja Firma to podstawa i “must have” dla każdej firmy bez względu na wielkość. 

SEO i pozycjonowanie

Kolejnym sposobem promocji firmy w Google jest zadbanie o to, aby nasza strona internetowa pojawiała się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu więcej klientów będzie mogło odnaleźć nas w Internecie i skorzystać z naszych usług. 

Podstawową i rekomendowaną przez Google drogą jest tak zwane SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli dostosowanie i optymalizacja strony internetowej do wytycznych wyszukiwarki. 

Optymalizacja pod kątem SEO polega głównie na technicznym udoskonaleniu strony internetowej, zadbanie o brak błędów, poprawną strukturę strony i kodu HTML, stosowanie unikalnych treści, dostosowanie strony do smartfonów, szybkie wczytywanie strony itp. 

ABC reklamy w Google - Paweł Rabinek - RedSeo

Rekomendacje SEO z narzędzia Seoptimer

Wszystkie te działania mają na celu ułatwienie wyszukiwarce Google zrozumienie treści i kontekstu naszej strony internetowej oraz pokazania jej w wynikach wyszukiwania odpowiednim osobom. 

Co jednak, jeżeli sama optymalizacja strony nie jest wystarczająca i nie daje zadowalających pozycji w wyszukiwarce Google? Pojawia się tutaj pojęcie pozycjonowania, jako działań mających na celu podniesienie pozycji naszej strony w wynikach Google. 

Większość technik pozycjonerskich skupia się na pozyskiwaniu linków do naszej strony internetowej, niestety jednak wiele z tych metod może być w sprzeczności z zaleceniami i wytycznymi wyszukiwarki Google. Wiąże się to więc z ryzykiem niepowodzenia oraz nawet obniżenia naszej widoczności w Google.

Zarówno działania SEO jak i pozycjonowanie, nie daje gwarancji ani pewności tego, że nasza strona internetowa będzie dobrze widoczna w Google na słowa kluczowe, które nas interesują. Nie jest także znany czas, po którym efekty mogą się pojawić (dni, miesiące, lata…). 

Korzystanie z pomocy agencji SEO wiąże się z kosztami od kilkuset złotych miesięcznie przy małych lokalnych kampaniach. Większe projekty i bardziej konkurencyjny rynek, tym koszty będą wyższe. 

Więcej o optymalizacji stron w zgodzie z zaleceniami Google możesz przeczytać w tym artykule https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=pl 

Reklama Google Ads

Google daje firmom narzędzie do promowania swoich firm w wyszukiwarce, którym jest system reklamowy Google Ads. Możesz się także spotkać ze starą nazwą “Google AdWords” lub też potocznym określeniem “linki sponsorowane w Google”

Wyniki reklamowe i organiczne w Google

Reklama w Google Ads daje firmie możliwość pokazania swojej strony internetowej w wyszukiwarce na konkretne i określone słowa kluczowe związane z działalnością firmy. Dzięki temu możemy precyzyjnie dotrzeć do potencjalnych klientów i to dokładnie w czasie kiedy potrzebują naszych usług, bo przecież właśnie ich szukają. 

System reklamowy Google Ads ma ogromne możliwości i wiele przydatnych funkcji, jednak opisując go w sposób całkowicie uproszczony, pozwala on w pełni kontrolować komu, kiedy i w jaki sposób pokazywana jest reklama naszej firmy. 

W odróżnieniu od działań SEO czy pozycjonowania, efekt samej reklamy jest natychmiastowy, pewny i przewidywalny w przyszłości. Mamy także pełną kontrolę nad reklamą i swobodę dowolnych zmian w czasie. 

Obsługą reklam Google Ads zajmują się agencje partnerskie Google, które ściśle współpracują z Google w obszarze reklam. Obecnie koszty reklam Google Ads są porównywalne lub nieznacznie wyższe od kosztów usługi pozycjonowania. Małą lokalną kampanię reklamową można tworzyć i obsługiwać nawet poniżej tysiąca złotych miesięcznie. 

Bliższe informacje o tym jak działa reklama w Google Ads znajdziesz na tej stronie https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/how-it-works/ 

Mam firmę, co wybrać? 

Jak widzisz możliwości promowania firmy w Google jest kilka, a wymieniłem tylko trzy najbardziej podstawowe (tak – jest ich znacznie więcej!). Wizytówka firmy w “Google Moja Firma” to absolutna podstawa, którą powinna mieć dopracowana każda firma. Szczególnie, że jest to usługa całkowicie darmowa i nie wymaga wiele czasu ani umiejętności.

Bardzo ważne jest także zadbanie o poprawne SEO na stronie internetowej, co poprawia widoczność i pozycje strony w wyszukiwarce Google, a często także ułatwia korzystanie ze strony naszym klientom. 

Jeżeli jednak poważnie myślisz o rozwoju i stawiasz na pozyskiwanie nowych klientów, rozwiązaniem, które należy włączyć do swojego planu marketingowego są reklamy Google Ads.